Együttműködünk

ÚJ, KÖRNYEZETBARÁT MIDIBUSZOK ÁLLTAK FORGALOMBA MISKOLCON

midi

A miskolciak már keddtől utazhatnak ezeken a járműveken az 5-ös, a 9-es, a 11-es, a 15-ös, a 28-as és a 68-as vonalakon.

A sűrített földgázüzemű járművek múlthéten érkeztek a városba, miután egy évvel ezelőtt bejelentették a mintegy 310 millió forintos beruházást. A projekt egy lízingkonstrukció keretében valósult meg. A hétfői átadóünnepségen elhangzott, a buszok olyan területekre is el tudnak jutni, melyeket a jelenlegi csuklós és szóló járművekkel csak nehezen tudnak megközelíteni. Egyelőre azonban olyan útvonalakon közlekedik, ahol jellemzően kevés a felszálló utas.

A közel negyven fő befogadására alkalmas Iveco midibuszok klimatizáltak, és utastájékoztató eszközökkel, utasszámlálóval, valamint biztonsági kamerarendszerrel látták el őket. Hatótávolságuk eléri a 350 kilométert, és teljesítik az EURO6-os környezetvédelmi normákat.

- A közlekedési társaság tovább fiatalította és zöldítette járműállományát - hangsúlyozta Veres Pál polgármester, aki rámutatott: a midibuszokat alacsony költségekkel lehet fenntartani, mindemellett hozzájárulnak a közösségi közlekedés színvonalának emeléséhez is.

- Ez egy minőségi lépés a város közlekedése szempontjából, a járműkorszerűsítési folyamatot folytatni szeretnénk - mondta.

A városvezető emlékeztetett, több racionalizálást is végrehajtottak a vállalatnál az elmúlt években, és bár a földgáz ára jelentősen megnőtt tavaly, hosszútávon a környezetet kevésbé terhelő meghajtások jelentik a jövőt.

A polgármester elmondta azt is, hogy az elmúlt hónapokban "rákényszerültünk arra, hogy dízelbuszokat állítsunk vissza a forgalomba", mert ezek működési költsége alacsonyabb volt, mint a gázüzeműeké, most azonban, hogy "kezd konszolidálódni az energiaszektor", így ismét fontos szerepet kapnak a gázüzemű buszok Miskolcon.

Demeter Péter, az MVK Zrt. vezérigazgatója elmondta, az új midibuszok olyan vonalakon és azokban a napszakokban fognak közlekedni, ahol eddig kisebb kihasználtsággal és ezáltal nagyobb költségráfordítással közlekedő szóló autóbuszok teljesítettek szolgálatot.

Rámutatott, a midibuszok környezetterhelése alacsony, és üzemanyagfogyasztása "messze kedvezőbb", mint a szóló típusú CNG-busz gáz költsége, vagy mint egy szóló dízel autóbusz üzemanyagköltsége, így az MVK Zrt. gazdaságosabban tudja üzemeltetni az érintett vonalakat.

Hozzátette, folyamatosan figyelni, elemezni fogják az érintett vonalak utasszámadatait, és ha azok indokolni fogják - például amikor egy hétvégén nagyobb turistaforgalom alakul ki -, akkor nagyobb befogadóképességű autóbuszt biztosítanak majd az érintett vonalon.

Miskolcra 2016-ban 75 hasonló gázüzemű busz érkezett. A közlekedési vállalat vezérigazgatója szerint az MVK Zrt. az ország legnagyobb gázüzemű flottájával és technológiájával rendelkezik.

Molnár Tamás, az ECO-tech visiON Kft. ügyvezető igazgatója - az Iveco polgári haszongépjárműveinek hazai képviselője – kifejtette, hogy az Iveco több mint harminc éve fejleszt gázüzemű járműveket, ez a midibusz pedig egyedülálló módon ötvözi a színvonalas kényelmet, dizájnt és a teljesítményt. Annak érdekében, hogy maradéktalanul megfeleljenek ügyfeleik magas igényeinek, a midibusz még gazdaságosabbá vált, miközben vezetője és utasai számára egyaránt teljeskörű és újszerű utazási élményt kínál.